RallyNieuws

ADAC Rallye Grönegau

Deze compacte wedstrijd bestaat uit drie klassementsproeven welke elk twee keer worden gereden. Tussentijds is er geen service en er wordt gereden op banden met voorgeschreven profieldieptes en -breedtes. Het gebruik van slicks is niet toegestaan.

Zoals elk jaar trekt dit evenement weer veel Nederlandse equipes. Aanwezig waren oa Tim Rietveld en Bas Kamperdijk met de Mitsubishi Lancer EVO X. Zij fungeerden met deze, in nieuwe frisse livery gestoken, wagen als nul-rijders. Ook Thom de Jong toog naar Melle met zijn Volvo 240. Ook Frank Gerritsen Mulkes met zijn BMW 325i was er. Hij werd genavigeerd door Jan Beumer uit Rijssen. De vaste navigator van Frank, Gert-Jan Nijkamp, had plaatsgenomen op de hotseat naar Harmen Brinks in de Opel Kadett Coupé. Marvin Molenkamp, normaliter de navigator van René Wawrzyniak had plaatsgenomen naast Rutger-Jan Hesslink in de BMW 325i E36.

In totaal stonden er 84 equipes aan de start. Vóór de nul-wagen uit joegen Joop Schouten en Wout de Klerk de MG Metro 6R4 over het parcours. Om 12:38u ging de eerste deelnemer van start voor 2 boucles van ieder drie proeven. De eerste wagen werd rond 16:14u weer over het finishpodium op het rally centrum verwacht. Deze tijd werd echter niet gehaald. Veel oponthoud was er vanwege het rollen van duo met startnr. 16, Rick Mollink en Jan Kamphuis. De BMW 325i E30 mag daarbij als verloren beschouwd worden.

 

 

Het podium zag er als volgt uit:
1. Guido Imhoff/Sebastian Walker – VW Golf KitCar
2. Holger Knobel/Uwe Gottschalk – Subaru Impreza
3. Bodo Friebertshäusen/Timo Rau – Mitsubishi Lancer EVO 8
….
7. Thom de Jong/Sjoerd Weemink – Volvo 240 Turbo
….
10. Hans Harmsel/Patrick Slaghuis – Opel Ascona
….
12. Frank Gerritsen Mulkes/ Jan Beumer – BMW 325i

Tekst: Edwin Hengelman
Foto: Edwin Hengelman

Plaats reactie

Voeg reactie toe

Neem gerust contact met ons op indien u materiaal wilt overnemen

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com