Tim Coronel heeft zijn goede resultaat van gisteren in de Libya Rally helaas geen vervolg kunnen geven. Een moment van onoplettendheid was voldoende om op hoge snelheid een gat in de weg te raken waardoor de achterdemper van de Maxxis Dakar Buggy het begaf. Coronel verloor hierdoor kostbare tijd en kwam uiteindelijk als 18de algemeen over de finish.
Vol goede moed begon Tim vanmorgen aan de 350 kilometer lange etappe van Mhamid naar Tissint. De duinen waren wederom geen probleem voor de Maxxis Dakar Buggy al verloor Coronel daar wel wat tijd: “Ik was in een mooi gevecht gewikkeld, maar toen liep er een bout uit m’n fusee en moest ik even sleutelen wat me wat tijd kostte. Ik kon redelijk snel weer aanhaken en was alweer aardig onderweg naar de kop van het veld toen ik rond kilometer 308 op een heuvel af kwam rijden. Ik wilde de heuvel op een goede manier nemen, maar mijn voet schoot van het rempedaal en ik drukte vol mijn gas in! Ik heb met de Buggy aardige sprongen gemaakt in mijn carriere, maar deze sloeg alles! De sprong kreeg een 10, maar de landig was ruim onvoldoende”, aldus een lachende Coronel.
De landing was zo hard dat er een schokbreker afbrak en dat zorgde ervoor dat Tim met een slakkengangetje richting de finish moest rijden. “Dat was even balen want ik was net zo lekker aan het inlopen, maar tegelijkrtijd was ik blij dat de Buggy op zijn pootjes terecht gekomen was. Een kleine 30 kilometer voor de finish stopte de McRae van Marius Reeder en Ivar Stein en die hebben mij een stuurstang gegeven. De stuurstang heb ik gebruikt als een soort van demper en zo kon ik rustig naar de finish rijden. Al met al was het weer een avontuurlijk dagje, maar ik heb wederom genoten van de route.”
SS6 Tissint – Ouarzazate 645 km
De voorlaatste etappe van de Libya Rally is verdeeld in 2 stukken. Het eerste gedeelte van de special is vlak en snel en beslaat weer een gedeelte van een oude Dakar route. Oplettende deelnemers zullen zelfs een gedeelte van de special van gisteren herkennen. Het eerste gedeelte van de special eindigt met een technisch gedeelte. Een verbindingsetappe van 170 kilometer voert de deelnemers door de bergen naar de start van de 2de special. Deze gevarieerde route brengt de deelnemers naar de finish in Ouarzazate.
Hoewel ik de rallysport al kende van tv, maakte ik in 2004 de sport, als onderdeel van een foto-opdracht, in levende lijve mee. Het rallyvirus had me direct te pakken. Ik bezocht steeds meer wedstrijden en de foto’s publiceerde ik via een eenvoudig opgezette website. Dat werd naderhand uitgebreid met het brengen van nieuws en zo ontstond website EventandSportNews. Deze is na jaren uitgegroeid tot het RallyNieuws van nu. Naast het plaatsen van persberichten van diverse teams uit binnen- en buitenland, schrijf ik ook eigen artikelen. Met enige regelmaat schrijf ik persberichten voor diverse teams.
Voeg reactie toe