Op de agenda staat onze tweede rally van het jaar. We zijn volop aan de slag met de voorbereiding. Eerst is de schade hersteld die we opliepen in de Visual Art rally. Dus er is een nieuwe fusee met nieuw lagerwerk gemonteerd. En de schade aan de achterdeur en de achterbumper is netjes door Guns Autoschade weer hersteld. Zoals ze bij Guns zeggen: “Ons werk mag niet gezien worden!”, klopt weer helemaal.
Thuisrally
Verder is de versnellingsbak en het voordifferentieel gedemonteerd. Dit omdat we onze nieuw opgebouwde versnellingsbak en het gereviseerde voordifferentieel wilden monteren voor onze thuisrally. Kortom onze Lancia staat er weer tiptop bij. Hopelijk is dat voldoende voor de langste rally van Nederland: De ELE Rally rondom Eindhoven.
De ELE rally
Afgelopen donderdag was de Pers- en sponsorpresentatie. Een erg leuke en goed georganiseerde avond waarbij veel details met het publiek werden gedeeld. Hier werd duidelijk dat we het eerste startnummer van de Historics op de Delta mogen voeren (nr 61). Er zijn zo’n 18 deelnemers in deze klasse.
Klassementsproeven
De ELE Rally start vrijdagavond eerst met de proeven rondom Helmond. Dit zijn Helmond, Asten en Somerlo zijn. De drie proeven worden allemaal twee keer verreden. De eerste proef starten de historics om 20:40. Voorafgaand aan de historic rally rijden de deelnemers van de normale rally. De eerste deelnemer van de rally start ruim een uur eerder.
Serviceterrein
Op zaterdag de 25e mag de eerste historic deelnemer de rallyauto om 12:32 uit het Parc Fermé halen en dan start een half uur service. Deze service is overigens op het terrein van Jan/Gerard de Rooy, Ekkersrijt 2037, 5692 BB Son en Breugel. Daarna volgende proeven Spoordonk, Best, Wintelre, Sint-Oedenrode en Son (Ekkersrijt).
In tegenstelling tot andere jaren is er dus op vrijdag geen remote service in Helmond. We hebben beide dagen dus service bij de Rooy. Je kunt onze ervaringen volgen op Facebook. En sinds kort zijn we ook te vinden op Instagram.
bron: Deltona Rallysport
Hoewel ik de rallysport al kende van tv, maakte ik in 2004 de sport, als onderdeel van een foto-opdracht, in levende lijve mee. Het rallyvirus had me direct te pakken. Ik bezocht steeds meer wedstrijden en de foto’s publiceerde ik via een eenvoudig opgezette website. Dat werd naderhand uitgebreid met het brengen van nieuws en zo ontstond website EventandSportNews. Deze is na jaren uitgegroeid tot het RallyNieuws van nu. Naast het plaatsen van persberichten van diverse teams uit binnen- en buitenland, schrijf ik ook eigen artikelen. Met enige regelmaat schrijf ik persberichten voor diverse teams.