“Als ik die wedstrijd nu zou mogen rijden, dan had Patrick Snijers wellicht niet gewonnen. Ik had nog geen meter op snelheid gereden met de Subaru toen we daar aan de start kwamen. Ik ken ondertussen de Impreza WRC S5 veel beter, maar het zal quasi onmogelijk zijn om de prestatie van vorig jaar te evenaren. Twee jaar geleden zouden we met deze S5 kunnen rivaliseren voor overwinningen in het Belgisch kampioenschap, maar het niveau is op een jaar tijd flink gestegen. Thierry Neuville zal iedereen op ruime afstand zetten. Ik denk dat een verschil van 2″ per km niet abnormaal is. De fabriekswagens in het Wereldkampioenschap zijn fenomenaal, vooral op het vlak van de remmen en het chassis, en bovendien rijdt Thierry veel meer en op een hoger niveau. Met verder Kris Princen en Bob De Jong, maar ook de Porsches 997 aan de start, zal het knokken zijn voor een plaats in de top 5.”
In Sankt-Vith zal de Subaru weer in topvorm aan de start staan.
“In Engeland heeft men de oorzaak voor ons vermogensverlies ontdekt. Het bleek een slecht functionerende hoofdzekering te zijn. Die zekeringen komen uit de luchtvaart en gaan nooit stuk, maar blijkbaar kunnen ze na 15 jaar toch wel eens begeven en daardoor werkte de waterverstuivers voor de koeling van de inlaatlucht niet. Ik ben heel blij dat we de oorzaak gevonden hebben. Met een wagen in topvorm gaan we in Sankt-Vith voluit de strijd aan met de modernere bolides…”
Tekst: PB Chris van Woensel
Foto: Edwin Hengelman