RallyNieuws

Mijn wedstrijdverslag

Zoals iedereen inmiddels weet beschik ik over een glorieuze Ford WRC met alle gemakken die het de mens makkelijk maakt om dagelijks over de weg te cruisen. Toch merk ik dat menig andere ‘rallyrijder’ ook weer verplichtingen heeft bij de baas, waardoor het een ware competitie wordt om binnen de gestelde tijd aan de finish te verschijnen. Het zuiden mag weer gaan werken sinds deze week en wat ben ik toch weer gezegend met deze fantastische piloten op de weg. Wat maakt dat toch mijn dag weer goed.

Het begint uiteraard op de maandag. Iedereen wrijft de slaap nog uit zijn ogen en stapt achter het stuur. Ik besluit ditmaal om het onverhard aan het einde van mijn straat te vermijden en maar eens het verhard te pakken. Direct een cruciale fout in mijn notes, want ik sta 100 meter vanaf mijn woonhuis al vijf minuten te wachten tot ik een lang stuk verhard op mag draaien. Geen probleem, want ik heb de tijd. Toch verwacht ik geen zondagsrijder meer op de maandag. Deze jongen treft het! Mijn reis moet ik inzetten naar Tilburg en mijn rillingen beginnen al over mijn lijf te lopen als ik denk aan de A58 richting Tilburg.

Na een ‘small left after crest’ draai ik de bewuste route op. ‘Caution, road narrows before bridge, no space’. Daar begint de ellende dacht ik, maar blijkbaar wist iedereen dit toch door te komen. Hierna kom ik echter in een ware discotheek terecht. Ik zie knipperlichten links en rechts, ik zie 3 rode lichten snel op mij af komen en ik besluit om maar mee te doen. Blijkbaar was het toch tijd voor een feest op de maandag. Afsluiting van de vakantie zeg ik dan maar. Na anderhalf uur kwam ik toch aan bij de finish, maar ik had het niet binnen de gestelde termijn gered. Diskwalificatie. Het indienen van een protest was overigens zinvol, want doordat ik werd opgehouden door andere rijders kon ik mij de volgende dag inschrijven voor de Super Rally.

Gelukkig kon ik vandaag weer meerijden met de Super Rally. Wederom had ik mij ingeschreven, eigenlijk meer op verzoek van mijn maandelijkse sponsor. Ditmaal ging de route compleet anders. Toch bracht mij deze klassementsproef ook weer verrassingen, want ditmaal waren kippen het grote probleem. Hier kwam ik pas achter toen ik veertig auto’s verder stond ten opzichte van de startlijn, maar deze startopstelling kreeg ik ook pas te horen via mijn boordradio.

Starten is ook niet iedereen zijn ding, net als bij Max Verstappen soms. Het zal nog wel de vakantiemodus zijn of de versnellingsbak is aan vervanging toe. Of probeer je andere rijders uit hun concentratie te brengen? Als je het groene licht nog niet helemaal begrijpt, dan moet je vol gas geven! Ik blijf koel, want ik heb airco! Toch vreet dat mij van binnen en veel heb ik niet om aan te knagen dus ik ben zo klaar. Uiteindelijk wist ik de nodige deelnemers te passeren en kon mijn weg vandaag fatsoenlijk vervolgen. Ditmaal wist ik binnen de gestelde tijd, al was het maar net, te arriveren op de finish. Ik heb dan ook netjes kunnen klokken.

Een tip voor iedereen overigens, doordat er een lading plofkip niet is afgeleverd zullen de prijzen in de supermarkt wel stijgen. De lading kip is namelijk niet in de schappen geploft, maar gewoon keurig op de A2 gedeponeerd. Mijn advies is dan ook om nu de kiloknallers nog even in te slaan, alhoewel ik er niet van sta te kijken dat wij deze kippen alsnog geserveerd krijgen. Dan zijn ze uiteraard wel weer in de aanbieding, want de houdbaarheidsdatum is wel enigszins verkort dankzij hun uitstapje. Je kunt ook zeggen dat dit het begin is van de echte scharrelkip, want een ander gedeelte heeft heerlijk van zijn vrijheid kunnen genieten. Ah, dat was dus het gekakel waar ik vanmorgen van wakker werd. Het was al een Wakker Dier met alle vrijheid!

Plaats reactie

Voeg reactie toe

Neem gerust contact met ons op indien u materiaal wilt overnemen

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com