RallyNieuws

Porsche 964 RSR van Team Kleinjan klaar voor Hengelo Rally!

Tijdens de Hellendoorn Short Rally in september crashten Harry Kleinjan en navigator Bart den Hartog vanuit de leidende positie. De Porsche 964 RSR werd over een vangrail gelanceerd en eindigde op de kop in de sloot. De beelden van de crash gingen de hele wereld over en iedereen was ervan overtuigd dat het ‘einde verhaal’ was. Het team bewees het tegendeel. Er is kei- en keihard gewerkt en komend weekend staat Kleinjan met Radboud van Hoek aan de start van de Conrad Euregio Rally.

De beelden van de crash van Harry Kleinjan tijdens de Hellendoornrally in september zal bij velen nog lang op het netvlies hangen. “We gingen van start op de proef op het industrieterrein in Almelo, maar al aan het begin bleef het gas hangen toen ik op een haakse bocht afkwam. We werden over een vangrail gelanceerd en belandden op de kop in een sloot. Dat was even schrikken, maar gelukkig konden Bart en ik er snel uitklimmen en hebben we er zelf – met uitzondering van wat blauwe plekken – niets aan over gehouden. Direct na de wedstrijd hebben we de schade onderzocht. Toen hebben we met elkaar besloten om te trachten de auto voor de rally in Hengelo weer klaar te krijgen. Dat is gelukt door de tomeloze inzet van de monteurs en dankzij de – extra – steun van mijn sponsors. Zonder hen zou de Porsche nog onder het kleed in de schuur staan. Hulde,” verklaart Kleinjan.

Goed nieuws voor de fans, want het geluid van de Porsche is ongekend mooi. De toeschouwers langs de Hengelose proeven zullen de 964 RSR van ver aan horen komen en het woeste gebrul zal nog lang nadat Kleinjan gepasseerd is te horen zijn. Harry rijdt ditmaal overigens met een oude bekende op de bijrijderstoel. “Bart den Hartog kon helaas geen tijd vrijmaken. Gelukkig vond ik Radboud van Hoek bereid om weer naast mij plaats te nemen. Radboud en ik hebben vroeger ook enkele seizoenen samen gereden. Dat beviel altijd goed, dus ik kijk ernaar uit onze oude samenwerking weer op te pakken.”

De Conrad Euregio Rally bestaat uit twaalf klassementsproeven, met een totale lengte van 152 kilometer. De eerste deelnemer gaat zaterdag 2 november rond 14.30 uur van start op de eerste van de zes klassementsproeven van die dag. Om 19.40 uur plaatst hij vervolgens zijn auto in het nachtpark op de service. Zondag 3 november staan de resterende zes proeven op het programma. De eerste deelnemer start om 10.28 uur op de eerste proef, die een paar honderd meter van het serviceterrein ligt. ’s Middags om 15.30 uur finisht de eerste op het podium op de service. De podium en de service bevinden zich, net als voorgaande jaren, op het terrein van Thales, aan de Robijnstraat in Hengelo.

Tekst: Team Kleinjan
Foto: Edwin Hengelman

Plaats reactie

Voeg reactie toe

Neem gerust contact met ons op indien u materiaal wilt overnemen

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com