RallyNieuws

Rallye Grönegau kent geen Nederlandse winnaar

Op zaterdag 11 juni werd rondom Melle-Brüchmühlen in Duitsland de 4e editie van de ADAC Rallye Grönegau verreden.

Een totaal van drie klassementsproeven, welke elk twee keer werden verreden, leverden 35km aan klassementsproeven op en 115km inclusief de verbindingsetappes. Twee van de proeven waren een rondkoers (Schwenningdorf en Benien). Proef Hoyel was een proef met lange rechte stukken waarbij de snelheid flink kon oplopen. De proef bij Bennien leidde over een boerenerf.

Hoewel de Nissan 350Z van Walraven op startnr 30 stond genoteerd reed deze Nissan als ‘dubbel-nul’ over de proeven. Een wedstrijd waar niet minder dan 25 Nederlandse equipes aan de start stonden.

In de door Van Merksteijn Motorsport onderhouden Mitsubishi Lancer EVO 9, met aan boord Bas van Kamperdijk en Tim Rietveld, werd een stevig gevecht uitgevochten met de Opel Ascona B400 van Walter Gronmöller. De Nederlandse equipe moest in de Duitse equipe haar meerdere erkennen. Een tweede plek was voor Bas en Tim het hoogst haalbare en Walter Gronmöller stootte door naar de eerste plaats in het eindklassement. Harry Kleinjan en Bart den Hartog wisten de derde plaats te veroveren met de Oetinger Golf.

Minder fortuinlijk waren Edwin Wolves, die moest opgeven vanwege materiaalpech, en Jan Nijhof die op moest geven na een koprol met zijn BMW Compact M3. Ook Thom de Jong kon zijn Volvo niet aan de finish brengen.

Voor veel rijders was de Rallye Grönegau een opmaat voor de Vechtdalrally welke volgend weekend rondom Hardenberg wordt verreden. Dan staan vier klassementsproeven op het programma waarvan er één over Duits grondgebied gaat.

Bron: Edwin Hengelman

Plaats reactie

Voeg reactie toe

Neem gerust contact met ons op indien u materiaal wilt overnemen

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com