Na weken intensieve voorbereiding verliep de Conrad Euregio Rally 2014 niet zoals gepland, helaas was het voor het team meteen op de eerste klassementsproef al mis, ze raakten op kp1 een container en beschadigde daarmee flink een draagarm. Met veel kunst en vliegwerk hebben ze de stop-finish toch kunnen halen.
Natuurlijk meteen gestopt, want op deze manier verder rijden vond ook meneer de motoragent ter plaatse niet ok. Een spanband werd gebruikt om te voorkomen dat het wiel de verkeerde kant op zou slaan.
Terug op service werd door het service team een nieuw draagarm gemonteerd met links en rechts wat ducktape en een geleende bumper van Niels de Bruin.
Op de daarop volgende proeven zat het ritme er meteen goed in, ondanks een gebroken schakelstang op de 2e verbinding naar proef Bentelo. Opnieuw liet het team zich niet kennen en verscheen aan de start van proef Bentelo waar zelfs een 7e algemene tijd werdt geklokt.
Dries en Coen konden de problemen goed achter zich laten en de wedstrijd gecontroleerd uit rijden.
Ze hebben een goede ervaring opgebouwd, een hoop sportief plezier gehad, de tegenslag het hoofd te bieden en uiteindelijk de finish weten te behalen.
Wij bedanken hoofdsponsor DIJKSTRA PLASTICS, alsmede HSP en Reconsales voor de ondersteuning.
En zeker niet te vergeten; onze top-monteurs, vrienden, en het publiek voor de vele aanmoedigingen.
Hoewel ik de rallysport al kende van tv, maakte ik in 2004 de sport, als onderdeel van een foto-opdracht, in levende lijve mee. Het rallyvirus had me direct te pakken. Ik bezocht steeds meer wedstrijden en de foto’s publiceerde ik via een eenvoudig opgezette website. Dat werd naderhand uitgebreid met het brengen van nieuws en zo ontstond website EventandSportNews. Deze is na jaren uitgegroeid tot het RallyNieuws van nu. Naast het plaatsen van persberichten van diverse teams uit binnen- en buitenland, schrijf ik ook eigen artikelen. Met enige regelmaat schrijf ik persberichten voor diverse teams.
Voeg reactie toe