RallyNieuws
Bas Slob & Marieke Slob - BMW 325i - ELE Rally 2017
Bas Slob & Marieke Slob - BMW 325i - ELE Rally 2017

Slob Motorsport relaxed naar overwinning tijdens ELE Rally

Het to do lijstje, als onderdeel van de heropbouw van de auto, was al aardig geslonken na hard werken voor de afgelopen twee rally’s. De handrem was nog steeds niet naar Bas z’n zin. Helaas bleek ook de koppakking te lekken en zo moest er onverwacht toch aan de motor zelf worden gesleuteld. Met vereende krachten hebben Bas en Jan de auto weer snel op orde gekregen en daarbij ook wat wijzigingen aan de handrem doorgevoerd. Die was echter daarna nog steeds niet naar de zin van Bas. Hier zouden we de rally echter wel mee doorkomen.

Pause

Marieke’s rug is nog steeds niet in orde. Het verkenschema was ruim opgezet waardoor er genoeg tijd was om tussentijds pauze te nemen. Dat gaf wat ontspanning. We stonden aan de start met drie andere 325i Challenge rijders. In principe zouden we, gezien de tijden van de afgelopen twee rally’s, deze mannen in het klassement voor moeten kunnen blijven. Maar tegenslag kan aan het eind van de meet een heel andere rangorde geven. Dat waren de feiten voor ons de afgelopen twee rally’s.

Verschillen

Vrijdagavond begon met een proef op het industrieterrein. We reden een gedeeld eerste tijd met Dirk de Boer. Het begon meteen spannend. Gaandeweg de avond bleven de verschillen klein, maar we bleven wel eerste tijden rijden. Net nadat we de eerste service uitreden, keek Bas op de brandstofmeter: “We hebben niet getankt!” Snel de opties afgewogen wat te doen, gelukkig hadden we de tank aardig vol aan het begin van de rally. Met nog maar twee proeven te gaan dachten we het wel te halen. Zeker waren we ook niet en dus toch maar even gebeld met het serviceteam: “Wacht maar aan het einde van proef 6 voor de zekerheid.” Dan zouden ze in elk geval in de buurt zijn, mochten we ergens stil vallen. Het viel mee en we konden Veldhoven bereiken, hoewel het brandstoflampje nog even aan ging tegen het einde van de laatste proef. De avond werd afgesloten met een mooie voorsprong, respectievelijk 47 en 59 seconden op Peter en Dirk.

Service

Zaterdagmorgen hoefde we pas om 13:00 uur de auto uit Parce Fermé te halen voor de grote servicebeurt na de avondproeven van de dag ervoor. Rustig thuis kunnen opstaan en ontbijten met de hele groep die ons bijstond op de vrijdag. Een welkome afwisseling waarin het vaak kort tijd is in de rally. We hadden geen gekke dingen meegemaakt en de auto voelde goed, ruim op tijd klaar tijdens deze langere servicebeurt.

Marge

De zaterdag ging relaxed. Nu we wisten dan we een ruime marge hadden, was er ook voldoende tijd om dwars te gaan. En als die mogelijkheid er is, dan zal Bas deze niet laten liggen. De tijden waren op een aantal proeven onduidelijk. De correcties die door omstandigheden moesten plaats vinden, bleven lang uit. Het tussenklassement bleef daarmee gedurende de dag ook een chaos. Op de proeven die wel op orde waren, reden we consequent eerste tijden. Daarmee hadden we vertrouwen dat we de juiste balans hadden tussen het behouden rijden en dwars gaan. Deze eerste plek mochten we niet laten lopen door een lekke band of anderszins.

Dwarsliggersbokaal

De pechduivel bleef uit en ook het aantal spannende momentjes bleef beperkt. Eén paaltje licht aangetikt, maar dat mocht geen naam hebben en de auto bleef het goed doen. Aan de meet waren de tijden inmiddels gecorrigeerd en bleek het verschil twee minuten te zijn met de tweede equipe in de 325i Challenge, Peter Smets en Nick Vesters. Op het finishpodium mochten we ook de Dwarsliggersbokaal in ontvangst nemen voor meest spectaculaire rijstijl.

Fijn dat we deze rally weer met zo’n mooie groep mensen aan de start mochten staan. Carlo, Cindy, Daniel, Jan, Jesper, Rianka en Yoeri, bedankt voor jullie inzet, enthousiasme en gezelligheid!

Plaats reactie

Voeg reactie toe

Neem gerust contact met ons op indien u materiaal wilt overnemen

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com