RallyNieuws
Christian Riedemann & Lara Vanneste - Peugeot 208 T16 - ADAC Rallye Sulingen 2016
Christian Riedemann & Lara Vanneste - Peugeot 208 T16 - ADAC Rallye Sulingen 2016

Sterk deelnemersveld voor ADAC Rallye Sulingen

Komend weekend wordt rondom Sulingen de ADAC Rallye “Rund um die Sulinger Bärenklaue” verreden. Een wedstrijd waar sinds jaar en dag ook menig Nederlandse deelnemer zijn of haar opwachting heeft gemaakt. Ook dit jaar staan weer diverse landgenoten op de deelnemerslijst. Niet in de minste plaats omdat deze wedstrijd meetelt voor het Open Nederlands Rally Kampioenschap en de FIA Benelux Rally Trophy. Daarnaast is het voor veel Nederlandse deelnemers gewoon een mooie wedstrijd. Zo staat deze wedstrijd al jaren op de agenda van de 325i Challenge. Opvallend is dat er dit jaar geen Nederlandse deelnemers met een Mitsubishi Lancer Evo aan de start staan.

R5

In het eerste deel van de startlijst treffen we Hermen Kobus en Erik de Wild aan. Zij gaan met hun Skoda Fabia R5 de strijd aan met bijvoorbeeld Fabian Kreim en Dominik Dinkel, beide in eveneens een Skoda Fabia R5. In totaal nemen Hermen en Erik het op tegen zes andere deelnemers in de R5 klasse. Christian Riedemann, de winnaar van vorig jaar, zal dit jaar niet kunnen starten. Hij is nog herstellende van zijn ongeval in de Rallye Vogelsberg eerder dit jaar. Zijn plaats in de Peugeot 208 T16 wordt ingenomen door Philipp Knof. Hij won in 2016 het kampioenschap voor tweewielaangedreven auto’s en reed dit jaar de Peugeot 207 S2000.

Vaste deelnemers zijn ook Gerben en Pierre Brouwer met respectievelijk de Audi Quattro S2 en Volvo 240 Turbo. Met eenzelfde Volvo staat ook Thom de Jong weer aan de start.

Adam

Achter een heel contingent Opel Adam rijders, uit de gelijknamige Cup, staan een aantal R2 varianten van de Opel Adam. Dat vormt de tegenstand van Gert-Jan Kobus die zijn nieuwe Peugeot 208 R2 de sporen gaat geven. Daarnaast zal hij de directe strijd moeten aanbinden tegen een aantal Ford Fiesta R2’s, een wagen die hij goed kent.

St150

De wedstrijd rondom Sulingen betekent ook het wedstrijddebuut voor Martin van Brussel en Bart Stax in hun nieuwe wapen, de Ford Fiesta ST150. Martin heeft daarmee afscheid genomen van de Nissan Micra en gekozen voor een krachtiger wapen.

Hekkensluiter deze wedstrijd is Eduard Eertink, genavigeerd door Michiel Klein Horsman. Zij binden de strijd aan met de Peugeot 206, de succesvolle wagen uit de nu al populaire 206 Rally Cup. Deze Cup kent nu reeds zeven deelnemers die de competitie met elkaar aan gaan. Naar verwachting zullen eind dit jaar meer dan tien auto’s het in deze betaalbare cup het tegen elkaar opnemen.

parcours

De deelnemers wacht een parcours dat over 13 klassementsproeven is uitgezet. Daarbij leggen ze meer dan 160 kilometers, waarvan bijna 23 kilometer onverhard, op snelheid af. De totale lengte van de wedstrijd bedraagt iets meer dan 468 kilometers. Dit jaar zijn nagenoeg alle klassementsproeven gewijzigd. Alleen de rondkoers op de vrijdagavond en de proef op het IVG terrein zijn hetzelfde als vorig jaar.

IVG Gelände

De proef op het IVG terrein is wel het meest in het oog springend. Dit terrein was jarenlang onderdeel van de Duitse Defensie en niet voor het publiek toegankelijk. Dit jaar zal voor het eerst publiek worden toegelaten op het enorme terrein waarop een 84 kilometer lang stratennetwerk ligt. Gezien de uitgestrektheid van het terrein en daarmee de grote kans op verdwalen, zal het publiek gecontroleerd toegelaten worden.

RallySafe

De wedstrijd is live te volgen via de app van RallySafe, die dit jaar het alle wedstrijden van de DRM en ADAC Rallye Masters voorzien van tracking zodat wedstrijdleiding en publiek snel en eenvoudig een overzicht kunnen hebben over wedstrijd. Ook dit is een Nederlands tintje aan de wedstrijd aangezien RallySafe Nederland deze tracking in opdracht van de ADAC Masters en het DRM verzorgt. de winnaarrrrwerwer

Plaats reactie

Voeg reactie toe

Neem gerust contact met ons op indien u materiaal wilt overnemen

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com