Op de kop af een jaar geleden liet Volkswagen Motorsport weten dat het verlaten van het WRC als constructeur niet het einde van de bemoeienis in de rallysport zou zijn. Het bedrijf dat kwam, zag en vier wereldtitels overwon, liet toen al weten dat er een Polo R5 klantenauto in de pijplijn zou zitten.
Klantenteams
Vandaag liet Volkswagen Motorsport weten dat in de tweede helft van 2018 de eerste auto’s ingezet zullen worden geleverd aan de klantenteams in de diverse nationale kampioenschappen en in de koningsklasse van de rallysport, het WRC.
Nederlands
Aan de Polo GTI R5 kent een Nederlandse inbreng. De oud race-engineer van Sébastien Ogier, Gerard-Jan de Jongh is als Senior Project Engineer aan de ontwikkeling van de auto verbonden. De Polo zal onder meer uitgerust worden met een sequentiële vijfversnellingsbak, vierwielaandrijving en een viercilinder turbomotor met directe inspuiting, naast het FIA-veiligheidspakket.
Lees ook
Hoewel ik de rallysport al kende van tv, maakte ik in 2004 de sport, als onderdeel van een foto-opdracht, in levende lijve mee. Het rallyvirus had me direct te pakken. Ik bezocht steeds meer wedstrijden en de foto’s publiceerde ik via een eenvoudig opgezette website. Dat werd naderhand uitgebreid met het brengen van nieuws en zo ontstond website EventandSportNews. Deze is na jaren uitgegroeid tot het RallyNieuws van nu. Naast het plaatsen van persberichten van diverse teams uit binnen- en buitenland, schrijf ik ook eigen artikelen. Met enige regelmaat schrijf ik persberichten voor diverse teams.
Voeg reactie toe