RallyNieuws

Vuurdoop BHR Sport 2014

Meer dan een jaar werd er naar uitgekeken. De voormalige cupkampioenen van de laatste 205cup, Harmen Hietbrink en Justin Borsboom, mochten hun nieuwe ‘kanon’ aan het publiek tonen en laten zien waarmee zij de komende tijd kleur gaan geven aan de rallycircuits. In het Duitse Sulingen vond de aftrap plaats.

De opvallende verschijning oogstte veel waardering; de auto blijkt een hoge attentiewaarde te hebben. De combinatie van striping, de opvallende kleuren en het bovengemiddeld agressieve motorgeluid bleven niet onopgemerkt. Dit uitte zich in vele complimenten en waardering van publiek en concurrentie. Hietbrink: ‘Naast de sportieve uitdaging hebben wij ons tevens ten doel gesteld om een zo groot mogelijke media-exposure te bereiken. En dat begint bij de auto, die moet er gelikt uitzien. Daarnaast hebben wij onze marketingactiviteiten zo georganiseerd dat wij tekst- en beeldmateriaal zo snel en zo breed mogelijk communiceren. Voornamelijk via social-media. Dat werkt, gezien de statistieken en reacties. Hier gaan we mee door en bereiken daarmee maximale aandacht voor onze full-sponsored auto.

Het ontbreken van echte competitie – de Peugeot 206 Cup is op dit moment nog geen feit – was voor BHRsport geen reden om de rally ‘slechts uit te rijden’. Nu konden zij zich meten met de overige deelnemers die eveneens in 2-wiel aangedreven bolides met een 2.0 liter benzinemotor startten. Natuurlijk zijn er verbeterpunten gesignaleerd en zal de ervaring uit Sulingen de basis vormen voor de doorontwikkeling. Borsboom hierover: ‘Misschien hebben we nog iets te voorzichtig gedaan. Het beter inschatten van de optimale rempunten zal pas kunnen als wij weten wat de auto écht kan. Daar moeten we nog aan werken. Met de tijd zal dit duidelijk worden en waarmee ook het vertrouwen groeit. Maar met het resultaat van deze rally zijn we nu uitermate content.’

Wedstrijdverloop
Na 2 klassementsproeven zat de vrijdagavond er voor BHR al weer op. Twee gemodificeerde schokbrekers bleken niet bestand tegen de krachten die de auto belastten. Het was beter om het verlies (tijdstraf) te nemen en de auto weer gereed te krijgen voor de lange zaterdag. De tweede dag van de rally bracht het vooraf gehoopte resultaat; na een gemiddelde score tijdens de eerste proeven verbeterde de prestaties naarmate de dag vorderde. Op de 4 laatste klassementsproeven bleek dat BHRsport vol kan meestrijden in de subtop. Een 37ste! tijd in de voorlaatste proef was de hoogste prestatie gedurende de rally.

Op een paar kleine schrammen en een verloren buitenspiegel na kon de auto vol trots over het finishpodium gereden worden. Met een 55ste klassering binnen een startveld van 88 deelnemers werd het visitekaartje afgegeven.

Volgende wedstrijd: ELE-rally Helmond 13&14 juni

Plaats reactie

Voeg reactie toe

Neem gerust contact met ons op indien u materiaal wilt overnemen

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com