Op de donderdagavond is het Thiery Neuville die in Polen door lijkt te gaan met waar hij in Sardinië is opgehouden. Hij gaat met een kleine voorsprong aan de leiding van de zevende wedstrijd in het wereldkampioenschap rally, het WRC.
Op de vrijdag is het echter Ott Tänak die samen met Mikkelsen strijd om de eerste plaats in het klassement. Neuville is met zijn Hyundai i20 WRC dan al weer naar de vijfde plaats terug gevallen. Uiteindelijk is het Tänak die de Ford Fiesta RS WRC naar de eerste plaats weet te rijden.
Op de zaterdag monteert het DMACK team een nieuw type gravel band onder de door M-Sport gerunde Fiesta. Dit bleek een gouden greep want Tänak kon gedurende de dag zijn voorsprong uitbreiden naar ruim 21 seconden.
Met de winst binnen handbereik begon Tänak aan de vierde dag van de wedstrijd. Inmiddels was het weer omgeslagen. Daar waar de eerste dagen het weer aangenaam bleek, was het nu de regen die overheerste. Op de voorlaatste proef sloeg het noodlot voor Tänak toe. Een lekke band zorgde voor een flink tijdsverlies en zo kon de derde rijder van Volkswagen, Andreas Mikkelsen met de Polo R WRC, de eerste plaats overnemen. Tänak moest ineens ruim 16 seconden toegeven op de Noor. Mikkelsen reed beheerst de laatste proef, de Powerstage, en liet de extra punten die daarin te winnen zijn voor wat ze waren maar ging voor de winst.
Een zwaar ontgoochelde Tänak liep weg van de situatie om zijn teleurstelling en emoties de vrije loop te kunnen laten. Sébastien Ogier ging hem echter achterna en droeg de Est op zijn schouders, als vorm van morele overwinning, terug naar het podium van de Powerstage, Tänak was hierin nog tweede geworden.
Hoewel ik de rallysport al kende van tv, maakte ik in 2004 de sport, als onderdeel van een foto-opdracht, in levende lijve mee. Het rallyvirus had me direct te pakken. Ik bezocht steeds meer wedstrijden en de foto’s publiceerde ik via een eenvoudig opgezette website. Dat werd naderhand uitgebreid met het brengen van nieuws en zo ontstond website EventandSportNews. Deze is na jaren uitgegroeid tot het RallyNieuws van nu. Naast het plaatsen van persberichten van diverse teams uit binnen- en buitenland, schrijf ik ook eigen artikelen. Met enige regelmaat schrijf ik persberichten voor diverse teams.
Voeg reactie toe