RallyNieuws

Dat kan harder!

Dat kan harder!Aangezien zijn eigen rallywagen nog niet klaar en Renaldo toch graag aan de Tank S Shortrally wilde meedoen, werd een potent bommetje uit de stallen van Hans Weijs Motorsport gehuurd.  Zijn witte Opel Kadett GSI moest nog even binnen blijven.

De Citroën C2R2 Max was voor Renaldo nog even wennen. Op sommige gladde passages begon de Citroën over de achterwielen weg te glijden. Voorzichtigheid was geboden en met enige reserve werden de eerste twee proeven afgewerkt. Desondanks werd de topsnelheid van rond de 170 km/u met gemak gehaald.

Ondanks dat Renaldo zijn soms best moest doen om het Franse bommetje op de weg te houden werden de proeven tijdens de tweede doorkomst ettelijke seconden sneller afgewerkt.

Na de eerste vier proeven op Kampereiland werd koers gezet naar een half uur durende service op de Paardenmarkt in Emmeloord. Daarna volgde nog de Tank S Special, de proef op het industrieterrein Nagelerweg in  Emmeloord. Daar ging het gas er nog eens flink op.

Met een 13e plaats in de einduitslag keerden Renaldo Lier en zijn navigator Peter van Teunenbroek huiswaarts met de conclusie was dat het harder kon. Daarvoor ontbrak echter de ervaring met de auto.

De volgende wedstrijd voor Renaldo is de Rallye Sulingerland in Duitsland. Daar zal Renaldo op de navigatorstoel plaat nemen. Rijder van dienst is dan Ernst Kranenburg met de Citroën C2R2.

Tekst: Edwin Hengelman
Foto: Edwin Hengelman

Plaats reactie

Voeg reactie toe

Neem gerust contact met ons op indien u materiaal wilt overnemen

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com