Ford presenteert de nieuwe, door M-Sport ontwikkelde, Fiesta R2 rallywagen. Daarbij kreeg M-Sport technische ondersteuning van Ford. Het hart van de nieuwe Fiesta R2 wordt gevormd door de één liter Ecoboost motor die beschikt over drie cilinders. Deze motor heeft in 2014, voor de derde keer op rij, het predicaat Motor van het Jaar gekregen. De Fiesta R2 is daarmee de eerste wagen die onder de nieuwe regels van de FIA is gehomologeerd wat betreft één liter turbo motoren in de R2 klasse.
De nieuwe Fiesta R2 zal gebruikt worden door de deelnemers aan de Drive DMACK Fiesta Trophy. De eerste wedstrijd zal de Rally van Portugal zijn, gehouden van 21 t/m 24 mei. “De eerste tests zijn veelbelovend,” zegt Malcolm Wilson van M-Sport. “De Fiesta is één van onze meest succesvolle modellen en de nieuwe evolutie betekent een verbetering op alle fronten. Dankzij de voortdurende ondersteuning van Ford zal de nieuwe en innovatieve één liter Ecoboost motor goede prestaties leveren en ik er naar uit deze in competitie te gaan zijn.”
Gerard Quinn is er van overtuigd dat de opmerkelijke prestaties van de één liter motor, de prestaties van het chassis en de overige verbeteringen aan onder andere remmen, ophanging en aandrijving, van deze wagen opnieuw een winnaar in de R2 categorie maken. “De wagen klinkt geweldig en doet denken aan de gouden jaren uit het Groep-B tijdperk,” aldus Quinn.
Hoewel ik de rallysport al kende van tv, maakte ik in 2004 de sport, als onderdeel van een foto-opdracht, in levende lijve mee. Het rallyvirus had me direct te pakken. Ik bezocht steeds meer wedstrijden en de foto’s publiceerde ik via een eenvoudig opgezette website. Dat werd naderhand uitgebreid met het brengen van nieuws en zo ontstond website EventandSportNews. Deze is na jaren uitgegroeid tot het RallyNieuws van nu. Naast het plaatsen van persberichten van diverse teams uit binnen- en buitenland, schrijf ik ook eigen artikelen. Met enige regelmaat schrijf ik persberichten voor diverse teams.
Voeg reactie toe