RallyNieuws

Grote belangstelling presentatie Peugeot Sport Cup

Afgelopen zaterdag, 27 oktober, vond de aftrap plaats van een nieuwe cup in de Nederlandse Rallysport. Het betreft de Peugeot Sport Cup en binnen deze cup zal gestreden worden met de Peugeot 206 GTI. Deze nieuwe cup zal de reeds bestaand 205cup niet vervangen maar zal er naast komen te staan.

Onder grote belangstelling zijn bij ADK Rallyrent in Waardenburg de geïnteresseerden komen kijken naar de presentatie van deze nieuwe cup. Ook aanwezig was Nico Biesheuvel. Ook hij spant zich in om deze nieuwe cup tot een succes te maken. Zijn ervaringen uit o.a. de vroegere Cinquecento cup en de tegenwoordige Nissan 350Z Challenge zal hij inzetten om deze cup tot een succes te maken.

Professionaliteit is één van belangrijkste sleutelwoorden. Daarbij hoort een degelijke uitstraling en publiciteit. Een servicetruck met de mogelijkheid tot het ontvangen gasten cq. sponsoren. Hierbij hoort ook een goede catering. Uitstraling is daarmee van evident belang geworden en ook daarop zal, naast de technische aspecten, ook worden toegezien.

Diverse rijders hebben zich al aangemeld om te willen gaan rijden in deze nieuwe cup en sommigen zijn reeds begonnen met het bouwen van de wagen. Bij ADK Rallyrent in Waardenburg werd zaterdag uit uitgelegd waar de wagens aan moeten voldoen. De enige vrijheid die de bouwers hebben is het wel of niet inbouwen van een sper. Verder zijn alle wagens identiek aan elkaar en moeten alle onderdelen onderling uitwisselbaar zijn.

De keuze voor de o.a. de motor, rolkooi, lampenbar, velgen, banden en zo verder zijn allemaal vastgelegd, evenals de keuze waar deze onderdelen betrokken dienen te worden, Biesheuvel, ADK Rallyrent, een donorauto of anderszins. Speciale regenbanden zijn niet toegestaan maar het opsnijden van de standaardband kan wel. Welke banden onder de Peugeots gemonteerd moet worden is nog niet bekend.

Na het bekend worden waar welke onderdelen verplicht betrokken dienen te worden, ontstond enige discussie. Er waren rijders die opwierpen afhankelijk te zijn van sponsoren voor onderdelen als banden, velgen of rolkooien. Zij zijn bang hun sponsor te verliezen als onderdelen verplicht bij of Biesheuvel of ADK Rallyrent betrokken dienen te worden. De organisatie van deze nieuwe cup zal een aantal van deze zaken meenemen in de vaststelling van het definitieve regelement.

De organisatie mikt de komende jaren op een aantal van 10 tot 15 deelnemende equipes. Belangrijk daarbij is de onderlinge sfeer en ook hulpvaardigheid. In de grote rally’s wil men in de top 25 finishen. Verder wil men marketing en public relations nog verder uitbreiden en verbeteren o.a. door een nog beter gebruik van social media.

Tekst: Edwin Hengelman
Foto: Edwin Hengelman

Plaats reactie

Voeg reactie toe

Neem gerust contact met ons op indien u materiaal wilt overnemen

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com