RallyNieuws
Wim Stevens & Berry van Boxmeer - Peugeot 206 - GTC Rally 2023
Wim Stevens & Berry van Boxmeer - Peugeot 206 - GTC Rally 2023

GTC Rally bijna te heet voor Stevens Rallysport

Zaterdag 8 juli zou een dag zijn waarop de temperatuur op kon lopen naar 35 graden en op die dag stond de GTC Rally op de agenda van Stevens Rallysport.

Vanwege de afwezigheid van Wesley moest Wim opzoek naar een andere navigator. Deze werd gevonden in de persoon van Berrie van Boxmeer, uit het team van Rookie RCC. Daar zit hij normaal gesproken naast Antoine van Ballegooijen.

Goed

Na een vroeg vertrek vanuit Eindhoven was het tijd om te gaan verkennen. Vrijwel meteen voelde het voor Wim goed tijdens het maken van de notes. Ondanks dat het pas de tweede Nederlandse rally was voor Berrie, deed hij het goed en was alles op tijd en snel opgeschreven.

Op de service was het ondertussen al aardig warm en iedereen zocht de schaduw van de tenten op om een beetje uit de hitte te blijven. Om 16:51u was het dan eindelijk tijd om over het podium te gaan en koers te zetten naar KP1. Eenmaal daar aangekomen zag de equipe dat er een enorme rij stond en al snel kwam het bericht dat er een ongeluk was gebeurd in het begin van het veld.

Niets doen

Na bijna 45 minuten wachten en aansluiten in de rij kwam Wim erachter dat de motor niet gekoeld werd door de ventilator. Maar omdat ze al in het tijdcontrolegebied stonden konden ze er niets meer aan doen. Ze konden alleen nog maar maar hopen dat de motor, met alleen rijwindkoeling, het zou houden op de proef. Met de blik constant op de temperatuurmeters gericht en wat minder op de weg, werd besloten om toch te gaan rijden en te kijken waar het zou eindigen.

Gelukkig liep de temperatuur van de Peugeot iets terug, maar in de auto liep die op. Al na de eerste kp kwam het zweet van de gezichten af en moest de drinkzak eraan geloven.

Na de finish werd er gestopt en snel gekeken of het probleem met de ventilator op te lossen was. Gelukkig hadden de mannen het snel gevonden. De zekering bleek defect, snel werd er een andere ingezet van een andere positie en de ventilator ging draaien.

Tandje bijzetten

Omdat het iets langer duurde dan de tijd die ze hadden, kwamen ze verder naar achter in het veld. Ze konden echter wel hun weg vervolgen. De volgende drie proeven werden nog wat voorzichtig afgerond. Op de service werd goed gekeken naar de auto. Er werd niks geks meer gevonden, dus werd er een tandje bijgezet op de volgende lus van vier klassementsproeven.

Ondanks de iets afnemende temperatuur buiten, werd het in de auto nog steeds heet. Gelukkig stond de organisatie na diverse proeven klaar met extra water, waarvoor enorme dank!

Ook tijdens de tweede service werd alleen het hoognodige gedaan met hulp van de mannen van MVH Rallysport. De laatste boucle werd in het volledig duister verreden. De tijden waren daardoor wat minder, maar werd er wel weer een keer gefinisht in een Nederlandse rally.

De samenwerking in de auto en met het serviceteam liep perfect, ook de gezelligheid was weer goed aanwezig. Iets na 2:00u in de nacht werd de auto over het finishpodium gereden, op een 29e plaats algemeen en derde in de gecombineerde klasse RC3/NC3.

Bron: Stevens Rallysport

Plaats reactie

Neem gerust contact met ons op indien u materiaal wilt overnemen

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com