RallyNieuws

Ondanks ontketende Latvala wint Ogier in Jordanië

Met een nagenoeg te verwaarlozen tijdsverschil heeft Sébastian Ogier in zijn Citroën DS3 WRC de overwinning naar zich toegetrokken.

Met een tijdsverschil van 0,2 seconden, het kleinste tijdsverschil in de historie van het WRC, was Ogier in zijn Citroën DS3 WRC de fin Jari-Matti Latvala te snel af. De Ford Fiësta RS WRC coureur liet de overwinning uit de handen glijden in het eerste deel van klassementsproef 20. Door wat kleine foutjes kwam hij pas in de tweede sectie in zijn ritme en zette snelle tijden neer. Helaas net niet voldoende.

Petter Solberg wist de finish niet te halen. Tijdens KP17 ging het fout. De wagen rolde net niet over de kop maar schoof wel naar beneden de weg af. Gelukkig bleef de wagen steken tussen de stenen en het gruis en is niet de diepte in gegleden.

Sébastian Loeb merkte op dat hij blijkbaar kleine foutjes ging maken zodra hij onder druk komt te staan om de limiet op te zoeken.

Ondanks dat Sébastian Loeb ‘slechts’ de derde plek wist te veroveren in Jordanië nam hij toch de leiding in het WK over van Mikka Hirvonen. Hirvonen legde beslag op de vierde plaats in het eindklassement. Niet genoeg om de leiding vast te houden.

Ford rijder Hennig Solberg, die zijn 100e WRC start vierde wist te melden dat zijn Ford Fiësta RS WRC perfect liep tijdens de proeven op vrijdag. Echter, op de 41,45km lange proef Jordan River raakte hij een steen en beschadigde zijn wagen dusdanig dat hij moest opgeven. Dankzij het Superrally reglement kon hij zijn weg vervolgen en als 14e eindigen.

Ook Villagra kende geen probleemloze rally. Zijn wagen voelde tijdens de eerste proeven niet goed aan. Nadat de setup was aangepast kreeg de meervoudig Argentijnse kampioen zijn Fiësta onder controle.

Dennis Kuipers legde beslag op de 9e plaats in het eindklassement en behaalde daarmee opnieuw belangrijke punten voor zowel het constructeurskampioenschap als voor het rijders klassement.

Peter van Merksteijn jr. moest helaas opgeven na het uitvallen van de stuurbekrachtiging. Gezien de temperaturen in de auto en de hoeveelheid proeven die nog te rijden waren werd in overleg met Citroën besloten de strijd te staken.

De volgende wedstrijd is van 5-8 mei in Italië.

Plaats reactie

Voeg reactie toe

Neem gerust contact met ons op indien u materiaal wilt overnemen

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com