RallyNieuws

Spannende en succesvolle GTC Rally voor Wim Muilwijk

Spannende en succesvolle GTC Rally voor Wim Muilwijkp vrijdag 4 en zaterdag 5 juli werd de Internationale GTC Rally gestart. Vroeger stond deze rally bekend als de Nacht van Achtmaal. Het is een zware wedstrijd verdeeld over 16 klassementsproeven en waarvan een groot deel in de nacht word gereden.

De Internationale GTC Rally telt mee voor het RNRK ”Rallyclinic Nederlands Rally kampioenschap”. Eén van de deelnemers van dit kampioenschap is Wim Muilwijk met zijn BMW E46 M3 in de klasse S21.

De Internationale GTC Rally vergt veel concentratie, vooral voor Wim die zijn concurrenten voor wilde blijven en zo goed mogelijke tijden wilde neerzetten om zo hoog mogelijk in het kampioenschap en algemeen te eindigen. Vrijdagavond ging de equipe van start met startnummer 18.

Wim Muilwijk en zijn navigatrice Saskia Bleijenberg hadden snel het ritme te pakken. Het was de eerste paar proeven wat aftasten voor Wim en Saskia die nog nooit eerder samen een wedstrijd zijn gestart. Na een korte gewenningsfase ging het steeds beter. Wim had vertrouwen in zijn navigatrice en wist op die manier de perfecte rempunten te pakken. De vrijdagavond verliep bijna geheel vlekkeloos. Op de laatste proef ging het uitlaatspruitstuk kapot wat voor veel lawaai zorgde en de uitlaatgassen de auto in kwamen. Desondanks werd de vrijdagnacht met een 11e plek algemeen en een 4de plek in het RNRK mooi afgesloten.

Zaterdagochtend was het team alweer vroeg uit de veren om de juiste apparatuur te halen en op de service de rallyauto gelijk te repareren. Het team slaagde er gezamenlijk in het uitlaatspruitstuk te repareren waardoor Wim Muilwijk en Saskia Bleijenberg voor de tweede etappe van start konden gaan.

Tijdens deze proeven werd snel duidelijk dat Wim Muilwijk steeds aan het stuivertje wisselen was met Michiel Becx die rijdt met een Citroën DS3. Een spannende wedstrijd werd het. Uiteindelijk vielen Wim Muilwijk en Saskia Bleijenberg terug het klassement in doordat de achterbanden versleten waren. Op de service eenmaal gewisseld, traden Wim en Saskia weer sterk op. Op KP 14 wist Wim veel seconden in te lopen en dus die proef weer sneller te zijn. In totaal stond Wim Muilwijk nog 8,7 seconden achter op Michiel Becx en zijn navigator Edwin Kuijpers. Nog twee proeven te gaan. Helaas werd KP 15 geneutraliseerd en eigenlijk was 8,7 seconden op één proef goedmaken best veel.

De laatste proef van deze rally was de publieksproef op het industrieterrein namelijk de, GTC Capitol Control. Wim Muilwijk en Saskia Bleijenberg zouden er goed voor gaan zitten samen om samen toch het beste eruit te halen. Rempunten verleggen en minder dwars. De laatste proef werd erg goed gereden en zorgde ervoor dat Wim Muilwijk en Saskia Bleijenberg voor Michiel Becx en navigator Edwin Kuijpers kwamen te staan en wisten ze hen met 9,3 seconden achter zich te laten in het algemeen klassement.

Het team wist de rally af te sluiten met een 3e plek in het RNRK, 9e algemeen, 1e in de Divisie 5 en 1e in groep S21. Het was een super leuke en spannende wedstrijd. Ook Michiel Becx en Edwin Kuijpers hebben waanzinnig goed gereden! De auto word nu klaar gemaakt voor de Unica Schutte ICT Hellendoorn Rally, waar Wim Muilwijk en Saskia Bleijenberg samen weer aan de start zullen staan.

Tekst: PB Koeldesign Rallyteam
Foto: Edwin Hengelman

Plaats reactie

Voeg reactie toe

Neem gerust contact met ons op indien u materiaal wilt overnemen

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com