Tijdens de 8e Autosoft Vechtdalrally rondon Hardenberg is Bob de Jong als winnaar in het algemeen klassement geëindigd. Naast hem niet Kees Hagman maar Annemieke Hulzebos die de honneurs waarneemt. Kees Hagman is herstellende van het zware ongeval tijdens de Rallye van Sullingen.
Het werd een secondenstrijd tussen Eric Bolhaar met zijn door het ministerie van Defensie ondersteunde Skoda Fabia WRC ’05 en de winnende Mitsubishi Lancer WRC ’05 van het duo de Jong/Hulzebos. Het verschil bedraagt slechts 2.2 seconden. en beiden wisten vier van de acht proeven op hun naam te schrijven.
In het Nationaal Nederlands Rally Kampioenschap ging de overwinning naar Tonnie van Deijne die werd genavigeerd door Kris Brotson. Met zijn Mitsubishi Lancer EVO X R4 was het duo 32.7 seconden sneller dan het koppel Antoine van Ballegooijen/Johan Findhammer in hun Mitsubishi Lancer EVO X N4. Op de derde plaats waren het Faron van Lieshout en zijn navigator Jurgen van Driel.
In het Account Software Short Rally Kampioenschap is het Kevin van Deijne die de eerste plaats bezet. Samen met zijn navigator in de Suzuki Swift S1600 bleven ze Martijn Moree en Marlon Krieger in hun Citroën C2 R2 bijna 50 seconden voor. Op de derde plaats eindigde Jens Flüeck en Frank Feimann in de Ford Fiësta.
In de BMW 325i Challenge schreef Frank Gerritsen Mulkes de overwinning op zijn naam. Samen met Gert-jan Nijkamp staat hij op 18.8 seconden voorsprong. Op KP5 leek het duo zijn Waterloo te vinden na door een grote jump waarbij de wagen eerst op het linker voorwiel landde maar gelukkig wist Frank de rode BMW in het juiste spoor terug te brengen.
Na alle tegenslag tijdens eerdere wedstrijden wist Pierre Brouwer zijn oranje Volvo 242 Turbo aan de finish te brengen. In de laatste proeven verloor hij nog wat plaatsen. maar was tevreden over het feit dat hij de auto naar de finish kon brengen.
Minder plezant was het voor René Wawrzyniak en Marvin Molenkamp. Zij konden hun Citroën C2 R2 Max na KP3 alweer opladen. De achteras had het begeven waardoor verder rijden geen optie meer was. Wouter Koenderink kon zijn bijzondere BMW niet over de finish brengen. Al na KP1 was het over voor de zwarte BMW 3.0 CSL. De Opel Astra G RML Kitcar gaf na KP5 de strijd op waardoor Will Bruins, genavigeerd door Mark Schuitert, al een voortijdig einde van de wedstrijd beleefden.
Tekst: Edwin Hengelman
Foto: Edwin Hengelman
Voeg reactie toe