Nadat Citroën in Wales definitief de tweede plek in het wereldkampioenschap rally, het WRC, wist te behalen, heeft het team uit Frankrijk laten weten in 2016 niet aan dat WRC deel te gaan nemen maar een sabbatical in te lassen. Dat jaar wil het team gebruiken om te werken aan de wagen voor 2017, het jaar waarin de nieuwe regels van kracht worden. De wagens zullen dan meer vermogen krijgen en een bruter uiterlijk gaan krijgen.
Citroën trekt zich niet volledig uit de gemotoriseerde sport terug. In 2016 ligt de focus namelijk op het behalen van de derde opeenvolgende wereldtitel in het WTCC met de twee C-Elysée’s. Aan het stuur van deze wagens zitten José Maria López en Yvan Muller. Via het Sebastien Loeb Racing Team kunnen privateers met deze wagens deelnemen. Na 2016 stopt dan de deelname aan het WTCC.
Dat Citroën het jaar 2016 in het WRC overslaat, heeft natuurlijk ook zijn weerslag op de rijders. Van Mads Ostberg wordt gedacht dat hij een kanshebber is om terug te keren naar M-Sport .Kris Meeke is reeds gezien bij Huyndai Motorsport. Daar zijn Paddon Haydon, Thierry Neuville en Dani Sordo echter reeds bevestigd. Ook wordt Meeke gelinkt aan het test- en ontwikkelingswerk van Citroën in 2016.
Hoewel ik de rallysport al kende van tv, maakte ik in 2004 de sport, als onderdeel van een foto-opdracht, in levende lijve mee. Het rallyvirus had me direct te pakken. Ik bezocht steeds meer wedstrijden en de foto’s publiceerde ik via een eenvoudig opgezette website. Dat werd naderhand uitgebreid met het brengen van nieuws en zo ontstond website EventandSportNews. Deze is na jaren uitgegroeid tot het RallyNieuws van nu. Naast het plaatsen van persberichten van diverse teams uit binnen- en buitenland, schrijf ik ook eigen artikelen. Met enige regelmaat schrijf ik persberichten voor diverse teams.
Voeg reactie toe