RallyNieuws

De Logo-technic Porsche 997 GT3 toont zijn potentieel

Patrick Snijers en co-rijder Johan Gitsels debuteerden vrijdag In de Omloop van Vlaanderen met de nagelnieuwe Logi-technic Porsche 997 GT3. De wagen, die net voor de start werd afgeleverd, toonde dit weekend zijn potentieel en laat het beste verhopen voor de toekomst. Het jammere van de voorbije wedstrijd is dat het Logi-technic duo in de voorlaatste klassementsrit uit koers gehaald werd.

Vrijdagnamiddag omstreeks 17.00u rolt de Porsche 997 GT3 van de trailer van BMA-Motorsport, het bedrijf van Bernard Munster dat instaat voor het onderhoud van de wagen. “Ik heb al veel stressmomenten meegemaakt maar dit moment komt zeker in mijn stress top vijf” puft Patrick Snijers. “We hebben moeten wachten op onderdelen waardoor het team pas vrijdagmiddag naar Roeselare kon vertrekken. Ramp boven ramp was dat er een enorme file richting kust stond. Gelukkig kwamen ze net op tijd aan.”

“Voor de start van de eerste klassementsrit kon ik nog net de remmen inrijden” zegt Patrick Snijers. “En dan konden we eindelijk starten. Vrijdag was het nog wat onwennig en zochten we naar de goede afstelling. Zaterdagochtend ging het steeds beter en halfweg koers draaiden we al enkele toptijden hetgeen het beste laat verhopen voor de toekomst. Zonder enige vorm van voorbereiding en afstellingswerk dit soort tijden laten optekenen stemt me tot grote tevredenheid. BMA heeft knap werk geleverd, zoveel is duidelijk.”

Tot daar het sportieve nieuws want Snijers en co-rijder Gitsels kwamen ook extra-sportief in beeld. “Bij de start van de vierde klassementsrit was het chaotisch” zegt co-rijder Johan Gitsels. “Aan de start vernamen we dat er niet genoeg veiligheidsmensen waren zodat de rit niet kon gereden worden. De volgens het reglement voorgeschreven takelwagen stond aan te schuiven tussen de deelnemers. Als deelnemer besef ik heel goed dat het steeds moeilijker wordt om veiligheidsmensen te vinden maar dat dit zo laat gecommuniceerd wordt aan de deelnemers betreur ik.”

“We werden verzocht om een alternatieve route te nemen en terug te keren naar het wagenpark. Bij de eerste controlepost heb ik me netjes ingecheckt zoals het reglement dat voorschrijft, nadien heb ik dat in de chaos niet gedaan. Ik moet daar niet flauw over doen, ik heb daar een fout gemaakt. Een fout die het gevolg was van het feit dat de rit niet kon gereden worden wel te verstaan. Toen we in Roeselare kwamen kregen we een nieuw controleboekje om de volgende ritten af te werken. Ik kreeg dat boekje nadat ik de relatie deelnemers op de hoogte had gebracht van mijn fout. Wij dachten dat de organisatie het voorval door de vingers zou zien. Het betreft namelijk een gedeelde verantwoordelijkheid en in zo’n geval kan je een reglement naar de geest of naar de letter toepassen, net zoals dat vaker gedaan wordt in andere sporten Ook de daarop volgende ronden krijgen we telkens een nieuw controleboekje.”

“Omstreeks 18.00u heeft de relatie deelnemers ons meegedeeld dat we uit de wedstrijd zouden gehaald werden. Ook toen hebben we een nieuw controleboekje gekregen. Dat is redelijk contradictorisch. De vraag of we in beroep konden gaan werd doorgeschoven naar de wedstrijdleiding maar omdat die niet beschikbaar was zijn we opnieuw mogen vertrekken om de drie laatste ritten af te werken. Voor de start van KP 15 neemt de assistent-wedstrijdleider dan opeens ons controleboekje af. Dat zijn de feiten.”

“Er gaan nu stemmen op dat wij moedwillig hebben dwarsgelegen terwijl het heel simpel is. Ik herhaal dat ik in de fout ben gegaan ten gevolge van een gebrek aan organisatie. Dat is een feit. Dat we bij aankomst in Roeselare telkens een nieuw controleboekje krijgen is een ander feit. Had men daar adequaat opgetreden en ons meteen uit wedstrijd gehaald dan moest ik kwaad zijn op mezelf omdat ik een fout had gemaakt” zegt Johan Gitsels. “Maar dat gebeurde niet. Er werd getwijfeld om ons de beslissing mee te delen. Acht uur later krijg je dan te horen dat je mogelijk niet verder mag en tien uur later halen ze je uit koers. Zijn Snijers en Gitsels dan de dwarsliggers of durft de organisatie ook in eigen boezem kijken en mea culpa slaan zoals ik dat doe?”   

“Tot slot wil ik het team van Bernard Munster een vette pluim geven met het voorbereidende werk en het inzetten van de Porsche. We kenden géén enkel mechanisch probleem. De wagen draaide als een Zwitsers uurwerk. Een sterk staaltje vakmanschap!” besluit Johan Gitsels.

Tekst: PB Patrick Snijers
Foto: Edwin Hengelman

Plaats reactie

Voeg reactie toe

Neem gerust contact met ons op indien u materiaal wilt overnemen

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com