RallyNieuws
Jeroen van Beugen & Bart Woolderink - Mitsubishi Lancer Evo VII - Jumbo Short Rally 2017
Jeroen van Beugen & Bart Woolderink - Mitsubishi Lancer Evo VII - Jumbo Short Rally 2017

Hallo Jumbo, hallo @SRCTwente

Met de slogan “Hallo Jumbo” voor het veelbelovende rally weekend was het equipe van @SRCTwente al op vrijdagavond aanwezig in Roosendaal. Voorbespreking op het terras onder het genot van een prettige maaltijd. Daarna even een kop koffie gedaan op de service om te acclimatiseren en natuurlijk om even “bij te praten” met andere teams. Volgende ochtend rustig ontbijten in hotel. Zaterdag 9.45u een vloeiende documenten controle en om 10.00u op tijd voor de verkenning van de eerste proef. Terwijl ondertussen van den Heuvel Motorsport de EVO VII al klaar had staan na de technische keuring. Hoe relaxed kan deze sport zijn?

Openingsstage

De organisatie van de GTC Rally had een spectaculiare openingsstage bedacht nabij de service (PSC Den Gouberg), op een punt waar veel publiek aanwezig was. Met een groot scherm konden zij ook de verrichtingen van de rijders op een andere proef (Achtmaal) zien, geweldig! De ondergrond van de proef was zo mogelijk niet helemaal praktisch voor een rondkoers. Maar de gedachte en opzet van zo’n stage kan ons inziens alleen maar waardering oogsten.

En toen brak het zweet pas goed los

Na een wat moeizame opening in KP1 (10e) en KP 2 (8e) ging het in verbazend rap tempo van proef tot proef. Geen oponthoud en hele vlotte starts. De groeicurve die bij het einde van de Vechtdalrally voelbaar was in de auto, werd in de Jumbo Short Rally omgezet naar tijden die steeds dichter bij de top 5 kwam. KP3 een vierde tijd, De Hel van Achtmaal van bijna 20km (KP4) ook een vierde tijd en Klein Zundert (KP5) na de service een vijfde tijd. Geweldige proeven, technisch en snel. Zowel navigator Bart Woolderink als rijder Jeroen van Beugen hadden het zweet blank op het voorhoofd staan. En mede door de uitval van andere rijders voor en achter ons was er op een gegeven moment een situatie van een welhaast niet meer te missen derde plek.

Turbo

Voor rijder Jeroen van Beugen, een financial engineer in subsidies en zeker geen techneut, is een turbo een beleggingsproduct waarmee je kunt speculeren op stijgingen en dalingen. Daar waar het equipe met de potente EVO turbo na KP2 al snel tijden neer heeft gezet waarmee gespeculeerd kon worden op een derde plek, gaf op KP6 de turbo de geest. En moesten we de auto over de finish duwen. Reparatie op deze plek was geen optie en daarmee uitval. Inmiddels hebben we op de onboards kunnen zien dat de turbo gaande weg de rally minder vermogen ging leveren. En de levensduur mogelijk is verkort door bij KP3 per ongeluk het ALS systeem aan te laten staan na de proef en wachtend op onze tijd. Snel van de proef afgesleept en nog lekker nabij de service een biertje gedronken en met het team kunnen napraten.

Goed gevoel

Ondanks de turbo problemen overheerst een goed gevoel. Een gevoel van een geweldig georganiseerd evenement met schitterende technische en snelle proeven. Met een ‘De Hel’ rondom Achtmaal die een rijders hart sneller doet kloppen. Een organisatie die de wil en het lef toont het publiek te vermaken. De vele vrijwilligers die onze kilometers mogelijk maken. Top! Het enige onderwerp zondagochtend in de auto terug naar het Oosten was “wat zouden we deze rally graag opnieuw willen doen”.

Hellendoorn

Met het goede gevoel en een vitale EVO gaan we naar de volgende grote ontmoeting in september dit jaar, de Eurol Hellendoorn Rally. We kijken er naar uit! Wel zal het nodig zijn de verbeteringen die we nu willen doorvoeren eerst te gaan testen op het circuit. Lijkt het je leuk om daarbij aanwezig te zijn? En zelfs tijdens de test in de EVO even op de stoel van Bart Woolderink te zitten ? Volg en like ons dan op Facebook en zie t.z.t de actie op @srctwente.

Plaats reactie

Voeg reactie toe

Neem gerust contact met ons op indien u materiaal wilt overnemen

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com