De nieuwe Peugeot 208 R2 is gebaseerd op de nieuwe straatversie van de 208 die onlangs op de autoshow in Geneve in Zwitserland werd gepresenteerd. Met zijn 1.2 liter Pure Tech turbomotor met drie cilinders, valt deze auto in de R2C klasse, een klasse voor turbomotoren met een inhoud van 1067cc -tot 133cc.
Populair
Met meer dan 450 gebouwde 208’s R2 claimt Peugeot de meest populaire auto in de deze klasse te hebben gebouwd en moet deze opvolger dit succes een vervolg zien te geven. De engineers hebben bij de ontwikkeling de opdracht gekregen om niet alleen een snelle en betrouwbare auto te bouwen, maar ook een die leuk is om in te rijden. Tevens moesten de ‘running-kosten’ zo laag mogelijk zijn. Peugeot Sport zegt, dankzij haar enorme ervaring, in deze opzet te zijn geslaagd. De nieuwe 208 R2 heeft inmiddels in de Franse Vogezen zijn eerste test kilometers gereden.
Leveren
Deze drie cilinder motor is afkomstig uit de straatversie van de Peugeot 208 en door de technici van Peugeot Sport voorzien van een grotere turbo, een ander motormanagement systeem en een nieuwe versnellingsbak. Het doel is om de auto voor de start van het seizoen 2020 te kunnen leveren.
Tekst: RallyNieuws
Hoewel ik de rallysport al kende van tv, maakte ik in 2004 de sport, als onderdeel van een foto-opdracht, in levende lijve mee. Het rallyvirus had me direct te pakken. Ik bezocht steeds meer wedstrijden en de foto’s publiceerde ik via een eenvoudig opgezette website. Dat werd naderhand uitgebreid met het brengen van nieuws en zo ontstond website EventandSportNews. Deze is na jaren uitgegroeid tot het RallyNieuws van nu. Naast het plaatsen van persberichten van diverse teams uit binnen- en buitenland, schrijf ik ook eigen artikelen. Met enige regelmaat schrijf ik persberichten voor diverse teams.
Plaats reactie