Volgens Toyota de kans van je leven. Een test in de ontwikkelingsversie van de Toyota Yaris WRC. Deze in Keulen gebouwede wagen heeft meer dan 300 pk die uit een 1.6 liter turbomotor worden geperst.
De Trophy telt tien wagens die zeven ronden van het Duitse Rally Kampioenschap afwerken en gaat in julli van start. Dan is de homologatie van de nieuwe achterwiel aangedreven R3 afgerond. Per wedstrijd is er een prijzengeld van € 5000,- te verdelen. Inmiddels hebben de eerste deelnemers zich aangemeld.
De eerste wagens zullen in mei als kit geleverd worden. Deze kit bevat bevat de GT86 body, aandrijflijn, en alle mechanische componenten voor of asfalt of gravel specificatie. Volledig opgebouwd levert de 2 liter boxermotor 238 pk via een sequentiële zes versnellingsbak aan de achterwielen.
Lees ook: Toyota start samen met HJS eigen cup
Hoewel ik de rallysport al kende van tv, maakte ik in 2004 de sport, als onderdeel van een foto-opdracht, in levende lijve mee. Het rallyvirus had me direct te pakken. Ik bezocht steeds meer wedstrijden en de foto’s publiceerde ik via een eenvoudig opgezette website. Dat werd naderhand uitgebreid met het brengen van nieuws en zo ontstond website EventandSportNews. Deze is na jaren uitgegroeid tot het RallyNieuws van nu. Naast het plaatsen van persberichten van diverse teams uit binnen- en buitenland, schrijf ik ook eigen artikelen. Met enige regelmaat schrijf ik persberichten voor diverse teams.
Voeg reactie toe