RallyNieuws

Zwart / Wit

Afgelopen maand kon er een gitzwarte bladzijden worden toegevoegd aan de vaderlandse rallysport door meerdere fatale ongelukken. Daarover is uitvoerig en niet altijd fair of correct bericht in de media.

Feit blijft dat het tragisch is en akelig dichtbij kwam. Uit al die negativiteit blijft hangen dat we ons bewust moeten blijven van de risico’s die verbonden zijn aan snelheids- of gemechaniseerde sporten.

Gelukkig kunnen we toekomstig ook witte bladzijden omslaan waarin veiligheid, sportiviteit en saamhorigheid hand in hand gaan. Het jonge MvH Rallysport team heeft juist positieve stappen gezet richting volwassenheid van zowel haar bolide als mede de professionaliteit van het team.

Bij deze gelegenheid willen we jullie dan ook graag tussentijds hierover bijpraten; na drie bijzonder leerzame rally’s in het voorjaar en zomer is de Franse leeuw volledig doorgelicht, verbeterd en zijn schades vakkundig en snel hersteld door Automotive schadeherstel Leenders en creatief ingekleurd door beletteringsbedrijf Van Geffen Reclame. Niet in de laatste plaats is onze dank daarvoor onmetelijk groot want coureur Martijn is meer dan 1 keertje niet op- maar over de limiet gegaan van mensch und machine. De deuk die dat tot gevolg had was helaas niet beperkt gebleven tot zijn ego!

Ondanks dat zowel de ELE als de GTC rally een vroegtijdig einde kende op het service terrein door materiële schade, hebben de monteurs, navibob en pilootMartijn karrevrachten aan ervaring opgedaan. Wel moet dit op korte termijn worden gebruikt om puike uitslagen te rijden en progressie te blijven boeken.

De voorbereidingen op het seizoen 2014 zijn in volle gang, hetgeen betekent dat zowel de leeuwin als haar dompteurs elkaar steeds beter kennen-, elkaar beter gaan respecteren en daarmee de combinatie automatisch sterker wordt! Door voortschrijdend inzicht en ervaring wordt er steeds meer uitgehaald, hetgeen er potentieel altijd in heeft gezeten. Als gevolg worden verschillen met de concurrentie met rasse schreden kleiner. Een enkele topklassering op bepaalde proeven (2de plaats divisie 1 –> 2wd auto’s) is daarin een bruikbare en hoopvolle vingerwijzing.

Met gemak en bravoure kunnen we dus zonder enige reserve stellen dat de auto zodanig professioneel is gebouwd en door ontwikkelt dat er sprake is van een goed rallywapen met veel potentieel en toekomst.

Valt er dan helemaal niets meer te klagen? Natuurlijk wel in die zin dat niet alleen de machine maar ook the human factor een vitale rol speelt en zich moet blijven ontwikkelen.

Daarnaast zal de bijna volgroeide welp nog gecompleteerd moeten worden met de ontbrekende z.g. Peugeot Sport Cup onderdelen. Helaas zijn niet al die componenten al beschikbaar vanuit de Peugeot Sport Cup organisatie.

Maar VEEL belangrijker is en blijft de hondstrouwe support van onze hoog gewaardeerde partners.

We hebben als jonge broekies gehoord dat de weg richting top alles behalve geplaveid is en vol met U bochten zit. Juist met jullie vitale steun kunnen we die bochten messcherp aansnijden en worden diepe kuilen met souplesse omzeilt.

Komende dagen wordt er met passie, liefde en tomeloze inzet doorgewerkt om het bommetje klaar te stomen voor Nederlands grootste internationale rally; de HELLENDOORN. Met name de tijdige binnenkomst van de nieuwe rallyonderdelen zal komende dagen nog wat bij elkaar geknepen billetjes opleveren. Dit om Just In Time uit de startblokken te kunnen schieten op 20 en 21 september in het Twentse boerenland. As ‘t oons good geet, keant alman oons; öp ‘t teegn, dan leer wiej de rechte möat kenn.

Vrij vertaald; mooi daj d’r wes kunt!

Tekst: De boertjes Bob en Martijn vanuit hun opgevoerde Franse trekker.
Foto: Edwin Hengelman

Plaats reactie

Voeg reactie toe

Neem gerust contact met ons op indien u materiaal wilt overnemen

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com