RallyNieuws
Jeroen van Beugen & Bart Woolderink - Mitsubishi Lancer Evo VII - Hellendoornrally 2017
Jeroen van Beugen & Bart Woolderink - Mitsubishi Lancer Evo VII - Hellendoornrally 2017

Rally Team @SRCTWENTE kiest voor zekerheid in Hellendoornrally

Geluk en tevredenheid zijn de overheersende emoties van de equipe, bestaande uit rijder Jeroen van Beugen en navigator Bart Woolderink, na het voltooien van de Hellendoornrally. Uiteindelijk met een redelijke klassering. Die niet zonder slag of stoot is afgedwongen.

De avond overleven

Op de vrijdagavond kwam het equipe zeer moeizaam op gang. Nog net in het schemer volgde de start op positie 20. Op weg voor de 36e editie van de Hellendoornrally. Een uitdaging voor het equipe dat nog maar voor de 5e keer in de Mitsubishi Lancer EVO 7 mocht aantreden. En dit nog niet eerder hadden gedaan in het donker, de regen en modder. De proeven lagen er verraderlijk bij. En resulteerde tijdens de eerste proef al in een schuivertje dat ruim 36 seconden achterstand met zich mee bracht. We schoven in een bocht (links 2 in onverhard) over de neus weg en stonden met de voorwielen nog net stil voor een greppel. Het vertrouwen op het onverhard en bij het aanremmen was onvoldoende om overtuigend te rijden. Onder het moto van “uitrijden belangrijker dan klassering” is er geen vuist gemaakt en eindigde de avond op een teleurstellende dertigste plaats. Maar wel zonder schade en nog met een frisse auto.

Uitrijden of startnummer verdedigen

De zaterdag werd er gestart met regenbanden. En gaande weg de ochtend groeide het vertrouwen en het gevoel met de auto in de barre omstandigheden. En werd het ook snel duidelijk dat de omstandigheden haar tol ging eisen. De ene na de andere equipe viel uit. Er vielen gaten in de startvolgorde. Tijdens onze eerste verbinding naar proef Ypelo vroeg ik Bart Woolderink, die voor de 5e keer deelnam aan de Hellendoornrally en nog nooit de finish had gehaald: 30e worden en zeker finishen? Of meer risico en ons terug vechten naar tenminste onze startplek? Bart ging volmondig voor het eerste. Het werd voor hem dan ook nog vier proeven tandenknarsen. Want met name op de proeven in Almelo hebben we alles behalve voorzichtig gereden. En uiteindelijk zoveel minuten teruggewonnen dat de 21e plek een feit was.

Geluk en tevredenheid

Voor Bart natuurlijk helemaal fantastisch dat hij dit keer gefinisht is in de rally die zo veel voor hem betekend. En fantastisch voor onze grootste en trouwste fan Koen, die zo met ons heeft meegeleefd dat hij bijna geen nagels meer over heeft! De opzet van de rally was mooi compact en met schitterende proeven. Een sterk en uitgebreid deelnemers veld.

We bedanken v.d. Heuvelmotorsport voor de service en begeleiding tijdens de rally!

Voorrecht

De rally heeft zulke mooie proeven en is zo goed georganiseerd dat het oprecht een eer en voorrecht is om deze te mogen rijden! We bedanken de organisatie en alle vrijwilligers van harte voor hun inzet en prestatie!

Vervolg en vooruitblik 2018

We eindigen het seizoen met deelname aan de Twente Rally (Hengelo). Deze staat gepland voor 22 oktober 2017. Voort Bart als navigator, die nog in de strijd is om het kampioenschap onder 25 jaar, een rally om naar uit te zien.

Plezier

We hebben daarbij serieus overwogen om voor het plezier “driftend” het seizoen uit te gaan in een BMW 325i. En er is nog een poging gedaan om met een EVO X te gaan starten in Hengelo. Beide bleek lastig te verwezenlijken en dus wordt de EVO 7, die voor de Hellendoornrally nog is voorzien van nieuwe turbo en motorrevisie, (nog één keer) van stal gehaald.

Spannend

Het equipe zal na de Twente Rally samen met het bestuur van “Stichting Rally Charity Twente”, de eigenaar van de auto, gaan kijken wat de mogelijkheden zijn voor 2018. Wordt het: stoppen, doorgaan, binnen- of buitenland, met de EVO 7 of een andere rally auto ? We houden het nog even spannend!

Plaats reactie

Voeg reactie toe

Neem gerust contact met ons op indien u materiaal wilt overnemen

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com