RallyNieuws
BMW E46 M3 - Wim Muilwijk

Stijlvolle afsluiter voor team Muilwijk

Afgelopen weekend vond de Twente Rally plaats in en rondom Hengelo. De Twente Rally is de laatste rally van dit seizoen. De wedstrijd telde 271 kilometers waarvan 119 op snelheid, verdeeld over tien klassementsproeven. Eigenlijk stond deze wedstrijd niet op de kalender voor Wim Muilwijk maar een week voor de rally werd er toch besloten om deel te nemen.

Het team bestaande uit rijder Wim Muilwijk, navigatrice Saskia Bleijenberg en servicemonteurs Twan Knop, Yves du Bois en Jurgen Dufornee stonden eerder dit jaar aan de start tijdens de Hellendoorn Rally. Helaas verliep deze rally problematisch. Het ritme was maar niet te pakken te krijgen en uiteindelijk zorgde een afgebroken schokbrekerbevestiging op de achterwielophanging ervoor dat het team moest opgeven.

De Twente Rally verliep ook anders dan gewoonlijk. Doordat navigatrice Saskia Bleijenberg moest werken was zij niet in de gelegenheid samen met Wim Muilwijk de rallyproeven te verkennen. Servicemonteur en voorheen navigator Yves du Bois, die eerder eens de hotseat met Wim gedeeld heeft, nam de voorbereiding van de wedstrijd van Bleijenberg over. De vier verschillende klassementsproeven werden goed op papier gezet en gefilmd zodat Saskia Bleijenberg niet onvoorbereid de proeven op zou gaan.

Toen de rally eenmaal van start ging zat het ritme er gelijk in. Toch was het, na de domper van de Hellendoorn Rally, lastig er weer goed in te komen. Er waren tien klassementsproeven in totaal verdeeld over vier verschillende. KP1 Unica werd tweemaal gereden, KP2 Conrad stond twee keer op het programma en KP3 ’t Proggiehoes Beckum en KP4 HSP Development werden drie keer gereden.

KP1 was inkomen voor het team. Ook bleek dat er problemen waren met de auto. Na het nemen van een bocht naar links viel het vermogen van de BMW weg. Op KP2, een industrieterrein proef, werd er al snel lek gereden. Wim Muilwijk besloot alle rondes met een lekke band uit te rijden in plaats van te wisselen.
Dit resulteerde op KP2 een 26e tijd en een 19de plek algemeen. Tijdens de tweede boucle werden KP3 en KP4 verreden. Wim klom weer terug het klassement in. Op KP3 behaalde hij een 10de tijd en KP4 een vierde tijd.

Uiteindelijk bleef Wim Muilwijk samen met Saskia Bleijenberg constant tijden in de top vijf neerzetten. Kleine probleempjes zoals met het vermogen en een openslaande motorkap, doordat een bevestigingspen was afgebroken, mochten het sterke optreden van het team niet drukken.

Wim Muilwijk en Saskia Bleijenberg wisten te finishen met een vijfde plek algemeen. Eerst in de Divisie5, eerste in de klasse S21 en eerste in het Rallyclinic Nederlands Rallykampioenschap en daarnaast ook nog eens de beste mixed equipe (man/vrouw).

Twee weken eerder, op 18 & 19 oktober, stond Wim Muilwijk aan de start tijdens de Burando Production Open met de BMW E46 M3. Een evenement op het circuit in Zandvoort. Dit was op uitnodiging van Twan Knop die rijd met een Audi TT. Wim, die al de nodige ervaringen heeft in de rallysport, wist ook hier op het circuit goede tijden neer te zetten. Het evenement was verdeeld over twee races. De eerste race werd door Twan Knop gewonnen en Wim Muilwijk een tweede plek. De tweede race resulteerde in een mooie tweede plek voor Wim Muilwijk. Twan Knop moest helaas de tweede race opgeven wegens contact met een andere auto.

De komende tijd wordt de BMW weer herstelt. En zal het team kijken naar de planning voor het nieuwe jaar 2015!

Sponsors en team bedankt voor jullie steun & harde werken!

Plaats reactie

Voeg reactie toe

Neem gerust contact met ons op indien u materiaal wilt overnemen

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com