RallyNieuws
Paul

Toch een Nederlandse Ford WRC in Duitsland

Ik ben een van de weinige personen in Nederland met een echte Ford WRC auto. Je denkt, je bent niet goed bij je hoofd. Dat klopt, maar toch is het echt zo! Met deze auto heb ik al menige rally mogen meemaken, maar om de competitie in Nederland hoog te houden blijf ik vaak op de achtergrond. We moeten het immers nog wel interessant houden in de Nederlandse rallysport.

Toch heb ik besloten om met mijn Ford WRC naar de WRC Germany te komen! Al menig rijder is nu al aan het beven bij de gedachte dat er toch een Nederlander op de proeven verschijnt met een WRC. In mijn vorige column haalde ik al aan dat ik het enorm jammer vond dat Kevin Abbring en Dennis Kuipers niet aan de start gaan verschijnen. Zoals menig persoon mij kent blijf ik uiteraard niet stil zitten en regel ik zelf wel iets! Het was dan ook een moeilijke keuring, maar de lokale Kwikfit keurde mijn wagen dan ook weer voor een jaar goed en kreeg de mooie stempel!

Zonder testen kom ik nergens, maar helaas was ik tijdens het testen verhinderd. Gelukkig heeft een andere coureur mijn plek ingenomen en het (on)verhard rondom Schotland goed verkent. Deze testrijder kwam met goede feedback terug waarop de Ford WRC is aangepast. Zo is het motorblok grondig onder handen genomen en is de terugkoppeling vanuit het motormanagement grondig aangepakt. De wegen in Schotland waren toch wel genadeloos, maar desondanks was het een geslaagd succes in alle opzichten. Toch moet je vertrouwen op de testrijder om de wagen in de beste conditie in te zetten.

Met de feedback van de testrijder is de Ford WRC terug in de garage gegaan. Oh nee, ik heb geen garage! Dan maar gewoon op straat! Ik regel het zelf wel, maar de feedback was erg goed. Zo heb ik de nodige aanpassingen gedaan in het motorblok om mijn wagen weer in conditie te krijgen. En veel tijd had ik niet om de aanpassingen te doen, want op het moment van schrijven heb ik net een weekend Eurocircuit achter de rug en besef ik mij nu dat ik morgen al in Duitsland zit. Eigenlijk moet ik nu stoppen met schrijven en gauw inpakken, maar ik ga het verhaal toch maar afmaken.

Jij moet nu denken, wat een enorm onzinverhaal met de WRC en testen. Toch kan ik werkelijk vertellen dat ik echt een Ford WRC heb die werkelijk in Schotland getest is. Zelfs de eigenaar van deze website kan dit verhaal beamen en hij is jaloers op de auto. Met tranen in zijn ogen heeft hij dan ook afscheid genomen van deze wagen en wat is het toch weer een genot als ik op de A2 rijdt met deze wagen. Er zijn zelfs personen geweest die mijn wagen op de foto hebben genomen terwijl ik gewoon vanuit mijn werk naar huis reed. Hij is dermate opvallend, puur en alleen op het echte geweld berekent dat de purist ook deze auto herkent.

Ik werd van het weekend al aangesproken op het feit dat iemand graag met mij meerijdt tijdens de WRC. Helaas heb ik al een navigator, een vrouwelijke wel te verstaan, en ik heb dus helaas dan geen plek meer. Ik maak graag plek voor al het vrouwelijke schoon, al is de Ford WRC nu niet erg schoon sinds een olifant heeft besloten om vanuit een boom op mijn project te schijten. Lang leven de wasstraat, maar ik heb ook stickers die ik in ere moet houden. Zonder deze stickers geen rally!

Ik ben inderdaad met mijn Ford Mondeo Stationwagon aankomende WRC er weer bij! De auto heeft Schotland als beproeving gehad met veel positieve feedback. Zo heb ik onder andere de olie bijgevuld. De auto zit inderdaad vol met stickers van de WRC en mag ik werkelijk met de auto de proef op, al moet ik soms steken. Mijn Ford WRC staat inderdaad ook vaak langs de proef (in Nederland) omdat ik hem toch graag bij mij wil houden tijdens de rally, alhoewel ik ook menig coureur kan begrijpen als ze mijn auto zien. De Ford WRC moet ook echt door de wasstraat om die olifantenstront (er hangt veel gekkigheid in de bomen in mijn straat) te verwijderen en ik werd ook werkelijk gevraagd of iemand met mij mee kon rijden naar een post toe. Het is ook werkelijk zo dat mijn auto al eens op de foto is gezet door een andere official door alle stickers. Mijn navigatrice heet overigens Yvonne, maar deze naam staat toevallig in de TomTom. Voor mijn gevoel heb ik een Ford met WRC specificaties door alle stickers en feedback en ik ben klaar voor de WRC in Duitsland. Jullie ook?

Plaats reactie

Voeg reactie toe

Neem gerust contact met ons op indien u materiaal wilt overnemen

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com