RallyNieuws
Martijn van Hoek - Peugeot 206 - TankS Rally 2015

De vier jaargetijden

Anno 1723 voltooide de Italiaanse componist Vivaldi zijn meesterwerk, waarin de luisteraar wordt mee gezogen in de dynamiek en eigenheid van de verschillende seizoenen. Anno 2015 kent de jeugd dit alleen nog van de ovenheerlijke pizza Quattro Stagioni. Ook de monteurs van het MvH Rallysport Team herkennen die snelle Italiaanse hap van hun spaarzame pauzes tijdens lange avonden sleutelen in de werkplaats van Automotive Schadeherstel Leenders, in het Brabantse Beek en Donk.

Na meer dan vier rallyseizoenen van tegen- en soms voorspoed was eerste rijder Martijn van Hoek het roerend eens met zijn vader dat er iets meer nodig was dan alleen olie verversen en bandjes oppompen om in 2015 een serieuze deuk in het pakje boter te rijden. Tot aan de herfst in 2014 was vaak zichtbaar dat de betrouwbaarheid van mens en machine niet het sterkste rallywapen was. Met bescheiden middelen betekent het dat je nog slimmer inventiever en creatiever moet acteren als klein rallyteam.

Gelukkig weet hoofdsponsor Automotive Schadeherstel Leenders niet alleen raadt met deuken maar met meer zaken die nodig zijn voor serieus rallysucces. Daarom is in de winter het rigoureuze besluit genomen voor een “Total body make-over”. Net als sommige vrouwen van die leeftijd was ook de Peugeot 206 nodig toe aan een dergelijke rebuild. Het doel was kraakhelder: direct al in de lente van 2015 snel sexy en betrouwbaar aan de start (en nog beter finish) verschijnen van het Nederlands Rallykampioenschap in de klasse A7.

Precies tussen de Franse Peugeot fabriek en Eindhoven werd zelfs een getalenteerde Belgische navigator gevonden die graag wilde instappen om plaats te nemen in de vernieuwde hotseat naast piloot Martijn. In alle gevallen dus een frisse start tijdens dit voorjaar met Sonny Vangerven, die met uiterst koele Vlaamse tongval de pace notes afvuurt.

Vorige maand echter werd, 16 uur voor de start van de eerste krachtmeting in Emmeloord (TankS Rally), tijdens het testen een probleem geconstateerd. Met sportieve hulp van concurrent Stevens Rally Sport werd dit elektronische euvel, een defect gaskleppenhuis, op de valreep gefikst. Hiervoor is een welgemeende dank op zijn plaats richting sponsor Fieten Auto’s in Beilen.

Mede daardoor bleef succes niet uit in de polders van deze TankS Rally. De monteurs Erik, Theo, Ad, Peter, Stef en zelfs chaseteam Stevens hadden geen enkel incident waar ze warm of koud van werden; Proper Preparation Prevents Poor Performance. Door de vele tricky gladde dijkweggetjes moesten Sonny en Martijn wel alle zeilen bijzetten om schadeloos te finishen.

De eerstvolgende rally is op 18 april, de Rally van Putten. Er wachten acht klassementsproeven met een totaal van 141 wedstrijdkilometers op snelheid, waarna de testfase is afgerond. De ultieme opvolgende fase luistert natuurlijk naar de naam “Zomer”. In dat jaargetijde is het een kwestie van oogsten. Zeker nu er binnen twee rallies al sprake is van een bijzonder goede samenwerking met de nieuwe copiloot Sonny. Dus in serieuze rallies als Bocholt (B) op 16 mei en de moeder aller vaderlandse klassiekers op 29 mei, tijdens de vermaarde ELE Rally, moeten klinkende uitslagen op de borden verschijnen. Dit heeft natuurlijk alles te maken met vertrouwen en het MvH Rallysport team geniet met volle teugen van dit vertrouwen, tevens afkomstig van haar trouwe partners.

Plaats reactie

Voeg reactie toe

Neem gerust contact met ons op indien u materiaal wilt overnemen

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com