Tijdens de Twente Rally rondom Hengelo speelt het herfstweer een hoofdrol. Voor Yannick Vrielink en Glenn Crooijmans betekent het voortdurend aanpassen en leren. Yannick komt optimaal voorbereid aan de start. Met verschillende aanpassingen aan de Peugeot 206 behaalt de equipe de tweede plaats in een bloedstollend secondenduel met de Deen Casper Nielsen. Door het goede resultaat worden Yannick Vrielink en Glenn Crooijmans eveneens tweede in de Peugeot 206 Rally Cup.
De voorbereidingen voor deze rally zijn meteen na de Hellendoorn Rally begonnen. Zo werden er nieuwe motorrubbers, remschijven, remblokken, draagarmrubbers en versnellingsbak gemonteerd. Op zaterdag werd de voorbereiding voortgezet met de verkenningen onder lastige en regenachtige omstandigheden. Hierdoor lag er veel modder op de weg waardoor het moeilijk was om de notes te perfectioneren. Op zondag begint de rally zelf.
Wennen
“Glenn en ik hadden er heel erg veel zin in. Met zoveel aanpassingen aan de Peugeot 206 moesten we wel even wennen aan de auto. Doordat er twee proeven werden geannuleerd tijdens de eerste boucle, reden we slechts twee proeven. Op die twee proeven waren wij de snelste in de cup, maar we besloten toch om het een en ander aan te passen aan de auto. Daarna voelde hij weer vertrouwd aan! Tijdens de tweede boucle hebben we netjes gereden en hebben we eigenlijk niks geks meegemaakt, daarin verloren we wel wat tijd op Casper Nielsen. We gingen de service in met een achterstand van 5,7 seconden op Nielsen,” laat Yannick weten.
Regen
Yannick wilde graag de leiding terug in het klassement en ging er in de derde en laatste boucle goed voor zitten. “Het zou lastig worden, maar we waren er op gebrand. Na twee proeven hadden we een voorsprong van 1 seconde! Daardoor waren we weer helemaal terug in de strijd om de overwinning.” Op de voorlaatste proef kromp de voorsprong naar 0,2 seconden. Dat met nog een proef te gaan en daar ging het helaas de verkeerde kant op. “De proef werd even stilgelegd doordat er een andere equipe was afgeschoten terwijl wij al klaar stonden aan de start. Terwijl we staan te wachten, begint het echt te regenen. Maar doordat we al aan de start stonden, konden we de regenbanden niet meer monteren. Het was rijden op eieren en het vertrouwen en gevoel was helemaal weg. Daarom besloten we om geen risico’s te nemen en er het beste van te maken,” aldus Yannick
Het resultaat is de tweede plaats op 3,3 seconden van Casper. “Daar ben ik natuurlijk superblij mee. Om in mijn eerste seizoen meteen mee te kunnen doen om de winst, tweede te worden in de cup en iedere rally te verbeteren, dat had ik natuurlijk nooit verwacht. Er is nog een wedstrijd te gaan, de Drenthe Rally, maar door onze goede resultaten kan niemand ons meer inhalen en zijn we tweede geworden in de cup. We zijn heel benieuwd naar wat we nog kunnen doen tijdens de laatste rally van het seizoen. Ik hoop stiekem toch wel dat we weer mee kunnen doen voor de winst en hopelijk pakken we hem dan,” besluit Yannick.
De Drenthe Rally vindt plaats op 27 november op en rondom het TT Circuit in Assen.
bron: Vrielink Dakwerk Motorsport
Hoewel ik de rallysport al kende van tv, maakte ik in 2004 de sport, als onderdeel van een foto-opdracht, in levende lijve mee. Het rallyvirus had me direct te pakken. Ik bezocht steeds meer wedstrijden en de foto’s publiceerde ik via een eenvoudig opgezette website. Dat werd naderhand uitgebreid met het brengen van nieuws en zo ontstond website EventandSportNews. Deze is na jaren uitgegroeid tot het RallyNieuws van nu. Naast het plaatsen van persberichten van diverse teams uit binnen- en buitenland, schrijf ik ook eigen artikelen. Met enige regelmaat schrijf ik persberichten voor diverse teams.
Plaats reactie